Wizzewasjes

Gebubbeld

De Delhaize

En dan lees je dat Delhaize hun pluskaart gaan vervangen door een superpluskaart1. Heb ik daar een boodschap aan? Neen toch, ik ga niet naar Delhaize.

Waarom lees ik het dan? Omdat ik toch bezig was met de gazet te lezen? Wie kan daar op antwoorden? Wie weet wat er omgaat onder mijn hersenpan?

Goed. Bij Delhaize kan je sparen op een kaart en daarmee kan je kortingen krijgen op gezonde voeding. Dat doen ze om gezonde voeding te promoten.

Wat ik wél weet van onder mijn hersenpan is dat zich op dat ogenblik het één en ander begint te roeren dat zich afvraagt of je met A-score producten alleen wel helemaal gezond bezig bent.

Maar dan lees ik:

… maar ook omdat Delhaize zich daarmee beter kan profileren tegenover zijn rechtstreekse concurrent Colruyt.

en ook:

Ik ben benieuwd hoe Colruyt daarop zal reageren”, zegt Gino Van Ossel. “Want Delhaizes nieuwe klantenkaart/app met die gepersonaliseerde kortingen maakt het voor Colruyt wel moeilijk om te blijven volhouden dat zij de goedkoopste zijn, want die gepersonaliseerde Delhaize-prijzen zijn natuurlijk niet gekend.

Het heeft dus niks met “gezond” te zien, wel met een aanval op Colruyt? Zo klinkt het toch? Of is het de gazet die dat zo heeft bekeken?

Wel, ik als trouwe -ahum ahum- Colruytaanhanger -en van mijn portemonnee ook natuurlijk- denk dat ik dat ik liever bij Colruyt binnen stap, weet wat ik wil weet wat ik neem en weet wat me dat ongeveer gaat kosten.

En ik ga zeker een ander niet laten bepalen wat ik moet kopen.

1 Het Nieuwsblad

Previous

Memorielaan

Next

De Brabantse pijl

12 Comments

  1. Voor grote boodschappen gaan we naar de Colruyt. Verder even binnenstappen in de Lidl. Verder trek ik me niets aan van hun concurentiestrijd met Delhaize. Binnenkort komt hier in de buur een filiaal van AH. Wat dat voor gevolg zal geven denk ik te kunnen voorspellen.

    • Waar je content bent moet je blijven.

      Ik ga niet naar AH behalve als ik iets specifiek nodig heb of zin in Bossche bollen, die dan weer zo Bossche niet blijken te zijn, maar ja, ik moet er dan ook voor naar Sint-Truiden.

  2. Brutaal en opdringerig van AH. Niet slim ook.
    Of is het toch krantentaal?

  3. Lidl heeft ook zo’n app, je moet er waarschijnlijk een abonnement bij zodat de supermarkt precies weet wat je wel en niet koopt. Ik ben ermee gestopt. Ik ga voor zo goed als alles naar Lidl, de halen brood in de Belgische Lidl. Ik kijk niet alleen naar prijzen ook naar kwaliteit en service. AH is nooit mijn winkel geweest.

    • Ik heb de app van Lidl. Je moet er een account voor aanmaken. Maar ze geven je ook geen punten op wat je koopt om wat anders te gaan kopen.

      Ik koop bij Lidl enkel wat ik er altijd koop.

  4. elsje

    Hallo Jumbo blijft mijn favoriet. Chris is Lidl fan zo hebben we elk ons voorkeur. Mijn Jumbo app zorgt voor gratis producten en volgens mij zijn die ook op persoon afgesteld 🙂 Chris heeft de Lidl app maar vergeet telkens deze te gebruiken.
    Het nieuwe winkelen, zolang de supermarkt ketens blijven innoveren en ik als klant mijn gezond verstand blijf gebruiken komt het zeker goed.

    • Dat denk ik er ook over.

      Colruyt heeft ook een “Xtra” kaart. Ze weten dus ook wat je koopt, maar dat kan me niet schelen omdat ze zich daarop kunnen baseren voor hun voorraad. En dat heeft wel nut aangezien het aanbod van winkel tot winkel kan verschillen en het niet aangenaam is als één van de favoriete producten ineens niet meer voorradig is, maar wel tien kilometer verder.

      Vooral niet in de val van de verleiding trappen. Dan kom je al ver.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

%d bloggers liken dit: