Indertijd toen Proximus nog Belgacom was, kon ik inloggen op iets dat ooit “Mijn Abonnement” en later “e-services” heette.
Nog steeds indertijd werkte dat niet en Max zou er voor zorgen dat het in orde kwam. Het kwam in orde.
In 2014, toen Belgacom Proximus werd, kon ik niet meer inloggen. Volgens horen zeggen door te lezen zou je met je inlog van e-services probleemloos moeten kunnen inloggen op het nieuwe “My Proximus”. Het werkte niet. De man die ik aan de lijn kreeg lachte wat -versta me niet verkeerd, hij lachte me niet uit of deed niet neerbuigend- en zei dat dat echt niet kon, die inlog kon geen probleem zijn. Hij zou dat wel eens regelen. Even later lachte hij niet meer en zei dat het om één of andere bizarre rede niet lukte. Hij stelde voor dat ik een nieuwe inlog zou maken, een andere. Dat deed ik.
Nu had ik wel al gemerkt dat, ondanks de beweringen van Proximus, ik niets, maar dan ook niets kon aanpassen aan mijn diensten. Dat zou wel moeten kunnen volgens en via de website.
Ik wou dus dat abonnement van Lucs gsm aanpassen en ja, daar gingen we weer, er was geen mogelijkheid zodat ik opbelde. Het kind dat ik aan de lijn kreeg ging dat regelen. Nu ja, ik ga er van uit dat ze redelijk nieuw was, het nam wat tijd en bovendien vertelde ze iets dat absoluut niet kon, maar soit, iedereen moet leren.
Nu wou ik toch weten waarom die website mij zo stiefmoederlijk behandelt. Ze ging het laten nakijken en ze ging me daarover terugbellen. Dat zou niet waar zijn, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer als een seut aan die telefoon ga zitten wachten, dus vroeg ik of ze dat even kon doormailen.
Toen ik ’s avonds nog niets had gehoord noch ontvangen, ging ik even “My Proximus” nazien om te kijken of dat abonnement nu was aangepast. Ik kon daar niet meer op. Helemaal niet. Foute inlog, fout wachtwoord en helemaal foute boel toen ik dat wachtwoord opnieuw wou instellen, want in de mail stond ineens die login van jaren geleden vermeld. En ik kreeg de melding dat ik de technische dienst moest bellen.
Zaterdag of geen zaterdag, acht uur ’s avonds of niet acht uur ’s avonds, ik belde. Wat blijkt? Daar zitten twee inlogs met elkaar in conflict en er is blijkbaar een andere inlog gemaakt om dat te omzeilen, maar die jongen kon niets doen net omdat het zaterdagavond acht uur was. Want zie je, al die inlogs moeten er af en er moet een compleet nieuwe aangemaakt worden. Daarom zou hij mij maandag terugbellen want, hoe bizar het ook klinkt, hij moet een klant aan de lijn hebben vooraleer hij zulke ingrepen kan aanvragen.
En die seut dan? Enerzijds wou Luc zo snel mogelijk die schermbeveiliging halen. Anderzijds zat de levering van die hoes (hard cover) er ook nog aan te komen. Ik nam gewoon een afspraak. Hij zou me op de middag bellen.
Toen het twintig voor twee was, heb ik zelf opgebeld -ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer ga zitten wachten hé- en het had wat voeten in de aarde, maar het is geregeld. Alleen kan ik nog steeds niet zelf mijn abonnementen aanpassen. Ik vraag me of of wel iemand dat kan.
En terwijl ik dan toch aan het zaakjes regelen was, heb ik nog maar enkele kleine dingetjes recht laten zetten, gewoon omdat ik ze nu toch aan de lijn had en ook omdat mijn contactpersoon toch zo een vriendelijke jongen was.
Yooya
Awel he, ik heb hetzelfde probleem. Allee, ik kan mij ook al een tijd nietmeer inloggen op dat myproximus gedoe… Zeggen dat mijn gsm-nummer niet geregistreerd is en zo (dus een nieuw wachtwoord aanmaken is ook geen optie). Wat een gedoe!
(Ik krijg ook exact om de maand een berichtje dat mijn gsm opnieuw opgeladen is of zoiets, terwijl er aan mijn belkrediet helemaal niets veranderd is en ik nooit iets maandelijks heb ingesteld… Echt, wat een gedoe!)
ms
Ik zou hen opbellen (deed ik ook), ze zijn echt wel behulpzaam.
Dan kan het natuurlijk nog zijn dat je die ene treft die ik eerst had, maar je kan ook die andere hebben. Die is blijven zoeken tot het opgelost was.
Ondertussen heb ik weer enkele vraagjes over de My Proximus app, maar daar heb ik geen fysieke hulp bij vandoen, dat kan ik via hun support forum wel.