Er was een tijd dat ik, toen ik enig probleem wou oplossen, me onnozel kon zoeken naar een telefoonnummer. Overal stonden de verschillende contactmogelijkheden vermeld, maar telefoneren was er niet bij. En ik, ik die zo graag de koe bij de horens wou vatten …
Nu, nu ik eigenlijk wel meer te vinden ben voor het e-mailen, telefoonlijnen zijn niet altijd zo goed als ik zou willen, nu willen ze maar dat je gaat bellen.
Waarom? Ik weet het niet, maar ik denk dat ze dat doen omdat ze geen tijd meer hebben om al die e-mails te beantwoorden. Probeer maar eens iets te weten te komen via e-mail. Je krijgt gewoon geen antwoord meer, zelfs niet als het over koeien gaat die bij de horens gevat dienen te worden.
Luc stelt het als volgt:
Je kan een huis kopen op internet1, maar een e-mail beantwoorden dat behoort blijkbaar niet tot de mogelijkheden.
Luc had namelijk ergens in de tweede week van september een e-mail verzonden naar de notaris, met een gewone eenvoudige vraag, waarop eigenlijk enkel een ja of een neen nodig was. Hij had het niet eens gehad over de zaak van lange asem.
Bij gebrek aan een afbeelding van een e-mail, een melding van mijn gmail.
francky spruytte
Ik telefoneer ook liever dan dat ik mail.
Zo hoor je de tegenpartij aan de andere kant en kan je direct reageren indien nodig. Probeer dat maar eens via mail.
ms
Dat vond ik dus ook.
Maar op het ogenblik dat je begint te sukkelen met het gehoor, verandert dat wel. Meestal is er geen probleem, maar soms is de lijn te slecht of spreken ze te stil.
En dan zijn het precies die fluisteraars die zich ergeren of een rotopmerking maken.
Daarom bel ik liever niet meer.
Matroos Beek
Voor mij is het niet doenbaar om iedereen (grote familie, vele collega’s…) te telefoneren, dus ik mail zowat constant. Als men op dringende mails, vooral die die met het werk te maken hebben, niet antwoordt, en ik kan niet verder, dan stuur ik de mail opnieuw en opnieuw en opnieuw. Als een stalker. Niet mooi van mij, maar het helpt. De aanhouder wint.
ms
Familie en kennissen krijgen eerder een sms dan een e-mail, maar deze maand waren voor het eerst mijn belminuten op. Ik had namelijk enkele serieuze(re) zaken moeten regelen en mijn smartphone spreekt duidelijker dan de vaste lijn.
Misschien geen slecht idee om een e-mail bombardement te doen op diegenen die onze e-mails niet beantwoorden.
Wat zou die notaris dààr van zggen?
Matroos Beek
Op den duur moet hij toch wel antwoorden?
ms
Indertijd toen het er op aankwam om de zaak binnen te rijven zou hij haast geëist hebben dat wij uit Schotland terug kwamen. Nu?
En het is niet bij hem alleen dat wij de indruk hebben enkel belangrijk te zijn zolang ze iets van ons nodig hebben om daarna, eens dat een feit is, als een ouwe vod in de hoek gesmeten te worden.
Matroos Beek
Helaas, zo gaat het er inderdaad vaak aan toe… jammer.
Rob Alberts
Vanwege mijn slechte horen kies ik liever voor het e-mailen.
Vriendelijke groet,
ms
Dat is bij mij dan ook de reden dat ik veranderd ben.