Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Ik heb bijna gelachen

Na het al een paar keer over recensies gehad te hebben, waaronder er ook hilarische waren, zoals een ontbrekende kaasschaaf, waarop we ook bij ons volgend verblijf onze eigen klachten -op het blog weliswaar- formuleerden, of een tochtend venster, vond ik ook dat er verder niet veel meer over te vertellen viel.

Tot ik in “Het Nieuwsblad” een titel zag die me uitdaagde het artikel te lezen. Die titel luidde:

Van “te veel vissen in de zee” tot “het zand had niet de juiste kleur”: de meest bizarre klachten van toeristen1

Heb ik er om gelachen. Een beetje wel, mijn mondhoeken gingen toch even omhoog. Maar ik heb vooral mijn hoofd geschud bij zoveel onnozelheid.

Dat was ook al zoiets toen wij dat huisje in Center Parcs Eifel gratis mochten gebruiken en Luc dat even ging onderzoeken. Toen stond er in een recensie over Center Parcs Parijs ook een negatieve opmerking omdat ze er Frans spraken.

Goeie genade! Doe dat verschrikkelijke park toch onmiddellijk in de ban!

____________________
1 Het Nieuwsblad

Previous

Niet op onheil roepen

Next

Rommelgebrom

15 Comments

  1. Heel vaak lees ik de recensies niet, hoewel je er soms wel iets van kunt opsteken. Lachen moest ik om een Google recensie over een verblijf in de TBS-insteling De van Mesdagkliniek. ‘Het eten was niet geweldig en het personeel ook niet zo fijn. Wel een mooi gebouw maar toch wel kleine kamers. Ook kan je niet zelf kiezen hoe lang je hier verblijft. Geen leuke vakantie gehad.’ 🙂

    • ms

      Nadat we eens een echt verschrikkelijke ervaring hadden in Manchester, leest Luc recensies.

      Ook voor aankopen doet hij dat.

      Ik wist niet eens dat je recensies kon vinden over klinieken. Je zal daar maar liggen met een op springen staande appendicitis en zeggen: “Eerst efkes de recensies lezen”. 😂

    • elsjeveth

      Kijk dat is nog eens een eerlijke recensie. Geen woord gelogen

  2. Dat van die kaasschaaf herken ik. Toen ik nog een B&B had, stond ook dit in een van de reviews. ‘Een kaasschaaf alstublieft.’ Die heb ik dan meteen aangeschaft. Mijn man wees mij erop dat Nederlanders graag een kaasschaaf gebruiken. In België kennen wij dit amper.

    • ms

      Ik kocht mijn eerste jaren geleden na een bezoek aan Denemarken. Maar we gebruiken die enkel als we ons bij aankoop van kaas vergissen en een blok mee brengen. 😉

  3. Hier moet ik ook om lachen maar wel met onbegrip.
    De onnozelheid…😁

    • ms

      Dat is dus de reden waarom je bij veel wandelingen al ziet staan dat wandelschoenen aanbevolen zijn. Ze dekken zich in tegen omgeslagen voeten en gebroken tenen. 😮

  4. Ja, er zijn er bij om te lachen. Zeker die dan ook nog eens vol schrijf- en taalfouten staan. Ik schrijf ze zelf ook bijna altijd, zowel goed als minder goed. En voor ik iets boek lees ik ook altijd de recensies, op verschillende sites. Je kan maar beter verwittigd zijn.

  5. Mensen kunnen gekke eisen stellen. Gelukkig kunnen we er mee lachen.

  6. elsjeveth

    Die zijn zeker om te lachen, sorry maar sommige mensen zijn zulke onnozelaars, dan denk ik blijf lekker thuis

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén