Wizzewasjes

Te lezen en te zien

Proximus gaat mee

Het lijkt wel of ze het er om doen. Tijdens onze vakanties roert Proximus zich. Ze lossen het wel altijd netjes op, daar niet van, daar kunnen we echt niet over klagen.

Vorige maandag, wij staan zo goed als vertrekkensklaar, rolt de Proximusfactuur in de mailbox. Het bedrag is te hoog. Dat zie ik zo.

Ik kijk de factuur na en vind een maandelijkse kost van 20€ aangerekend voor Travel Surf TOP. En dat hoort daar niet te staan, want dat zit niet bij in ons pakket.

Luc moet even bellen, want mij lukt dat niet meer met het toestel van de vaste lijn.

Onmiddellijk vragen ze of wij in het buitenland waren. Dat waren we maar roamen in het buitenland is toch verplicht inbegrepen in de prijs van je pakket. En wij willen die Travel Surf TOP helemaal niet. We hebben die ook niet aangevraagd.

Ze doen helemaal niet moeilijk. Ze gaan de dienst onmiddellijk deactiveren en inderdaad, de volgende morgen vind ik de creditnota voor 24,20€ in de mailbox.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: op het ogenblik dat Luc de telefoon aflegde kreeg ik al een mail met als onderwerp: “Bevestiging van uw wijziging” omdat wij de dienst opzegden. Waarom kregen/krijgen we geen mail met als onderwerp: “Bevestiging van uw wijziging” als iets of iemand een wijziging doorvoert waardoor iets wordt geactiveerd?

Dat zouden die van Proximus me nog eens moeten uitleggen. Maar ja, zoals gezegd, zo een “Bevestiging van uw wijziging” komt pas binnen als de verbinding verbroken is. En dan ga je niet terugbellen om het te vragen. Dan sta je te popelen om te vertrekken.

Previous

De Sloveense zjat

Next

Een midweek Eifel

14 Comments

  1. Heeft Proximus niet de naam om er maar een zooitje van te maken?

    Vragende groet,

  2. Dat vind ik toch echt niet kunnen…

  3. Straf ja, en goeie vraag. En dat gebeurt niet alleen bij Proximus. Gisteren nog kwam ik erachter dat de inschaling van de zorgzwaarte voor zoon vier al maanden verlaagd is zonder dat wij ervan verwittigd werden. Resultaat: nu krijgen we ook geen tegemoetkoming voor zijn pampers meer. (Staat nog los van het verhaal over het stopzetten van de mantelzorgpremie. 😣)

    • ms

      Ze zouden je toch minstens mogen vewittigen, er worden zoveel nutteloze brieven gestuurd maar voor iets dat belang heeft doen ze het dan niet.

      Oktober 2018 is voor jullie dus een maand om niet -of snel- te vergeten.

  4. Het is mooi dat het opgelost wordt maar ergerlijk dat je eerst reclame moet maken.
    Ik snap dat je graag vertrok. ☻

  5. Okay, dat is mooi.

    Vriendelijke groet,

    • ms

      Spreek met mensen over hun provider en haast iedereen klaagt. Er is overal wel eens iets.

  6. Jasmien

    Ik heb dat dus ook al voorgehad met Proximus, die kletsen zomaar dingen bij op de factuur die je niet gevraagd hebt. Ze lossen het inderdaad goed op, maar de energie die je daar moet insteken.
    Daarom wil ik ook geen enkele factuur met domiciliëring betalen, ik wil het kunnen nakijken!
    En was het uitje leuk?

    • ms

      Domiciliëring? Nooit! Ooit lang geleden hadden die van Electrabel, toen ze nog de monopolie hadden, de factuur twee keer afgehaald.

      Maar terugkrijgen? Oh neen hoor, dat werd wel bij de afrekening verrekend.

      Sindsdien heb ik een afkeer van een domiciliëring. Ik heb er een paar, maar die verlopen bijna. Maar die grote? Eerst factuur zien, dan betalen.

      Het uitje? Zeer geslaagd. Morgen meer.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

%d bloggers liken dit: