En dan nu het volgende log over een niemendal.
Het was geen vrijdag en het was niet de dertiende, maar vorige dinsdag de 23ste. Die morgen vielen één voor één mijn apps op de telefoon uit.
Er was een storing bij Telenet wist Luc, maar wij hebben geen Telenet. Later las ik over een storing bij Scarlet. Wij hebben ook geen Scarlet. Er was echt niks dat die uitvallende apps kon verklaren.
Ondertussen was ik al druk aan het zoeken geweest hoe het op te lossen was. Want Lucs telefoon deed het, de apps er op ook, dus moest de oorzaak wel bij mijn toestel te zoeken zijn. Ik probeerde alle oplossingen, maar het hielp niet. Er bleven er nog twee over: alle caches legen of de telefoon resetten naar de standaardinstellingen.
Dat laatste is zeker geen optie dus heb ik de caches maar geleegd. Dat wil zeggen overal opnieuw inloggen, maar van mijn puzzels was ik nu ook alles kwijt. Op zich is dat niet ernstig, alleen moet je voor die fameuze wereldreis van mij wel telkens een land volledig doen eer het volgende van slot gaat. Dat wil zeggen dat ik nu kan opgeven of herbeginnen. En ik zat juist in Duitsland, het voorlaatste land.
Niet prettig maar wat moet, moet.
En dan later leest Luc een kop in het Nieuwsblad die zegt: “Google lost probleem crashende Android-apps op1“.
Dat is zo een beetje als je in je gezicht staan uitlachen.
Met alles wat er nu onder ons is en rond ons gebeurt is dit maar een onnozele futiliteit, maar toch …
____________________1 Het Nieuwsblad
Suskeblogt
Nog maar eens een bewijs hoe we afhankelijk zijn van die app’s. Hopelijk heb je overal opnieuw kunnen inloggen.
ms
Inloggen was geen probleem, enkel WPpuntcom deed wat ambetant.
Die puzzels vind ik erger omdat ik nu voor de tweede keer dezelfde moet spelen, maar optimistisch bekeken heb ik nu twee keer plezier voor hetzelfde geld al is het dan gratis.
Afhankelijk? Of je de gazetten nu leest op een laptop, op een telefoon of in de papieren gazet, als die er niet doorkomt is het gewoon hetzelfde maar dan anders.
Matroos Beek
Futiliteit? In relatie tot… ja… Maar ook ik crash een beetje als mijn computersysteem crasht of rare dingen doet. Ik begrijp je.
We hebben het hier ook al gehad dat het achteraf onze provider bleek die de problemen had veroorzaakt.
ms
In feite zou je bij zo’n crash eerst een dag moeten wachten vooraleer actie te ondernemen. Maar ja, dat is praat achteraf.
Maar waarom bij panne niet onmiddellijk de kranten verwittigen in plaats van uren later. Dat is ook praat achteraf.
Bertie
Inderdaad, een dagje wachten. Maar wie doet dat? Ik zou ook onmiddellijk aan de slag gaan.
ms
Ik had wel gedacht: “Ik wacht een poosje” maar deed het niet.
Dom! Volgende keer wel? Eerst zien en dan geloven.
petergreyphotography
Een dagje wachten is wijs, maar ook ik zou vermoedelijk meteen naar een oplossing gaan zoeken. Wat ik nog wel eens doe bij onverwachte gebeurtenissen als dit, even googelen of er ergens een storing is. Het kan zijn dat het wel al ergens op het internet vermeld staat, en nog niet in de krant.
ms
Achteraf heb ik ook zo een site gevonden waar alle pannes op vermeld staan, maar ik weet nu niet of die er ook niet achteraf bij komen te dtaan.
Dat is voor de volgende keer, maar liefst niet te rap na deze.
elsjeveth
Maar toch zo’n futiliteit kan je behoorlijk dwars zitten …
ms
Zeker op het ogenblik dat je je realiseert dat je gezien bent.
JasMien
Ik heb ook gehoord van dat probleem. Een vriendin kon ook de hele dag niet op messenger. Toch vervelend!!
ms
Echt wel.
Ik ben nu in supersnelheidstreinvitesse opnieuw die reis rond de wereld begonnen. Efkes landen, efkes dag zeggen en weg wezen, tot ik ben waar ik was.
En dan hopen dat ze hun fratsen voor zichzelf houden.